Jag Är Ny Här

VÄLKOMMEN TILL FÖRSAMLINGEN KLIPPAN, EN KYRKA FÖR ALLA!

Församlingen Klippan är en plats där du kan möta och uppleva Jesus, ta del av välkomnande gemenskap, höra och delta i upplyftande lovsång och ta del av en predikan som både inspirerar och utmanar dig till att bli den Gud har ämnat för dig att vara.

Vi ser Församlingen Klippan som en autentisk, andefylld evangeliecentrerad församling som påverkar vår stad och vårt land genom att proklamera och leva ut Jesu Kristi hela evangelium.

Församlingen Klippan är verksam i Sverige och en del av UPCN (United Pentecostal Church of the Nordics) och UPCI (United Pentecostal Church International).

Vi har 2 platser : en i Falun och en i Stockholm.

Kom och upplev Gud med oss!

Falun

FALUN

I Falun har vi gudstjänst varje söndag kl 11.00 på Ugglevägen 1. Sedan samlas alla på Kvarnsbergvägen 9 för fika.

Våra veckomöten (bibelstudier, bön och fika) är på onsdagar kl 19.00.

Vi har också barnkyrka (kl 11:00) & ungdomsmöte (kl 11.30) varannan söndag (udda veckor)  på Kvarnsbergvägen 9.

Pastor Kelly Collier + 46(0)73 522 57 77

Asst. Pastor Florent Norroy +46 (0)73 908 55 19

STOCKHOLM

I Stockholm har vi gudstjänst varje söndag kl 17.00 på Olof Palmes Gata 25. Med fika efter gudstjänst.

Pastor Jonathan Follmer +46 (0)76 072 28 21

Falun

VAD VI TROR

Klippan är en apostolisk pingst-kyrka i princip, praxis och makt. Vi är Bibelbaserade genom att vi försöker basera all vår tro och vår livvstil på tydliga avsnitt i Bibeln eller på bibliska principer. Baserat på Skrifterna tror vi följande:

Om Bibeln

Bibeln är Guds ofelbara ord, myndighet för fräslning och kristen liv (2 Timoteus 3:15-17).

Om Gud

Det finns en Gud som har uppenbarat sig som vår Fader, i sin Son Jesus Kristus och som den Helige Ande. Jesus Kristus är Gud manifesterad i kött. Han är både Gud och människa (5 Mosebok 6:4; Efesierbrevet 4:4-6: Kolosserbrevet 2:9; 1 Timoteus 3:16).

Om Synd och Frälsning

Alla har syndat och behöver fräslning. Frälsning kommer genom nåd genom tro, baserad på Jesu Kristi färsonongsoffer. (Romarbrevet 3:23-25 & 6:23; Efesierbrevet 2:8-9).

Om Evangeliet

Det frälsande evangeliet är goda nyheter att Jesus dog för våra synder, begravdes och uppstod igen. Vi fäljerevangeliet (Thessalonikerbrevet 1:8; 1 Petrus 4:17) genom omvändelse (död till synd), vattendop i Jesu Kristi namn (begravning) och genom att fä den Helige Andes gåva (uppståndelse) (1 Koritierbrevet 15:1-4; Apg 2:4, 37-39; Romarbrevet 6:3-4).

Om "Christian Living"

Som kristna ska vi älska Gud och andra. Vi bör leva ett heligt liv inåt och utåt och tillbe Gud med glädje. Andens övernaturliga gåvor, inklusive helande, är för kyrkan idag (Markus 12:28-31; 2 Korintierbrevet 7:1; Hebreerbrevet 12:14; 1 Korintierbrevet 12:8-10).

Om Framtiden

Jesus Kristus kommer igen för att fånga sin kyrka. Till slut kommer den sista uppståndelsen och den slutliga domen. De rättfärdiga kommer att ärva evigt liv och den orättfärdiga eviga döden (1 Tessaloniker 4:16-17; Uppenbarelseboken 20:11-15).